Mit üzen a kezem?

2016.06.19 09:14

Mit üzen a kezem?

 

A betegség üzenet. Mit üzen a jobb kezem? Miért nem értem? Pedig most már annyira üzen, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Totál feladtam, nem érdekelt semmi. Se vágni, se írni nem tudok, se festeni, se főzni, semmit, stb. Most is bal kézzel pötyögtetek. Családom próbált segíteni, de mit tehetnének, ha sem az orvosok, sem én magam nem tudok mit tenni? Bevettem még egy fájdalomcsillapítót és tudom, hogy árt, de két vízhajtót is. Beáztattam a karom szódabikarbónás vízbe, aztán lámpáztam, majd a lábam is ázott, végül az egész kezemre káposztalevél pakolást készítettem. Kizárólag a fájdalomcsillapító miatt voltam képes néha elaludni, mert nem tudom hová tenni a kezem. Mindenütt fáj, hasogat, nyilallik, zsibbad. A gyűrűsujjam ég a legjobban, mintha egyfolytában a forró zsírban tartanám. A vállam fájdalma is eltörpül mellette. Azért szorítom folyton, hogy ne érezzem. Az alkaromon ugyanígy ég a bőr. Belül meg mintha egy vasdrótot huzigálnának, mintha kalapálnának, vagy vésővel vésnék. A könyököm is nagyon fáj. Ez a szó ki sem fejezi, milyen érzés. Ezért folyton szűk pólóujjakat húzok rá, hogy kevésbé érezzem, meg, ha hozzáér bármihez, üvöltenék, a hideget végképp nej bírja elviselni. Ez így nem élet! Végre, több, mint egy hónap után holnap bejutok a reumára. Párom javasolta, ha most sem történik semmi, keressek egy olyan orvost, aki végre tesz is valamit, nemcsak azzal riogat, hogyan fogok elpatkolni és „vizsgálat sem kell, de biztosan tudjuk, hogy ezt mind a rákos áttétek okozzák” és magamra vessek, ha nem vállalom el a jó kis sugárkezelésüket. Ha kell, akár magánorvos is legyen, csak végre történjen már valami. Kikészültem.

Nos, a vállammal már tíz évvel ezelőtt jártam a reumán, a könyökömmel is voltak gondok, csak orvos nem látta. A kisebbik fiam kirángatta, mikor kicsi volt, mert annyira kellett vigyázni rá, szorítani a kezét, nehogy kirántsa, bárhová mentünk. Erre jött „a” műtét, a nyirokhoz is hozzápiszkáltak, pedig nem lett volna szabad, majd a lépet is eltávolították. Aztán szépen megemeltem a márványlapokat, amitől minden bedurrant. A két hónappal ezelőtti húskockázás aztán megadta neki a kegyelemdöfést.