Ez már a vég?

2017.05.03 13:50

Ez már a vég?

 

04.25. Mielőtt még elbíznám magam, hogy egy hajszálnyival jobb lett, mert a fontos pontokon 18,5-31-40 cm-t mértem, sajnos újabb baljós előjelet tapasztaltam. Fogalmam sincs miért, már tegnap is észrevettem, hogy alig bírom felemelni a karom, ez ma tetőzött. Könyökben és hónaljban is elgyengült, nem tudom behajlítani, és beletenni a rongyba, amivel felkötöm. Sokszor eltöprengtem azon, hogyan tudott ennyire lebénulni a kezem, miért nem tettem ellene, mit tehettem volna, hogy ne következzen be? Semmit. Illetve az utolsó pillanatig beletettem a tollat, fogtam vele, amíg lehetett, aztán egyszer csak már feladtam, mert lehetetlenség volt bármit megtartani benne. Igen, sisteregtem a tehetetlenségtől, mégsem tellett ki több tőlem. Aztán csak tétlenül asszisztáltam ahhoz, ahogy legurult a lejtőn. Most ez következik az egész karommal? Hiába próbálom emelgetni, lóg, mint egy darab rongy, csak éppen milliószor fájdalmasabban. Éjszakánként is meg szoktam masszírozgatni az ujjaim, amikor már hangosan ordítanak, azonban napok óta azt tapasztalom, hogy elvétem az irányt. Azaz úgy gondolom, hogy ott a kezem, és nem, hanem attól a ponttól, ahová nyúlok vagy feljebb, vagy lejjebb, de kb. 20-30 cm-rel. Nem tudom, nem érzem, hol a kezem. Meghaltak az idegek? Hova fordulhatnék segítségért? 

Csütörtökön már négy hete lesz, hogy ki sem mozdultam a házból, szó szerint egész nap fekszem. Ez már a vég? Talán mégis csak ennyi adatott? Avagy már 2014-ben illett volna távoznom a lépműtétnél?

04.28. Borzalmas. Tényleg nem bírom felemelni a karom. Lehet még ettől is rosszabb? Eddig tényleg csak a kézfejem volt béna, az ujjaimat nem bírtam mozdítani, de most már a karom is követi?

04.30. A karbénulás is egyre rosszabb. Egy ismerős szerint lehet, hogy most mivel egyre vékonyabb, igazodnak az idegek. De úgy, hogy romlik az állapota?

05.02. Kértem beutalókat vérvételre, és Uh-ra, mert jún. 5.-én megyek megint nyirokdrenázsra. A háziorvos örült, hogy látványosan javult, már majdnem olyan, mint a másik karom. Most már nem foghatjuk rá a bénulást az ödémára. Már csupán azt kellene kideríteni, hogy bénulás-e, avagy az idegekkel van probléma, esetleg csak le van merevedve. Javasolta, hogy menjek vissza a neurológiára és egy ortopédiai vizsgálat sem ártana a kulcscsont alatti pukli miatt.

A gyógytornász nem ajánlotta a nyirokmasszázs gépet, mert az csak kezdeti stádiumban hatékony, de karra még akkor sem, inkább a lábakra. A bioptron lámpát sem javasolta, mivel az melegít. Bezzeg azóta lett vékonyabb a karom.