Elefántkéz

2016.02.17 07:17

Elefántkéz

 

2016.02.17. Azért nem gondoltam volna, hogy teljes egy évig és még utána is akkora lesz az egész jobb karom, mint egy felfújt gumikesztyű és persze még fájni is fog. Tizenhárom hónapja győzködöm magam, hogy ez nem is igazi nyiroködéma, mert akkor durrant be, amikor megemeltem a márványlapokat és ezt senki sem hiszi el nekem. A könyököm is fáj, ez is az ízület miatt lehet. Azóta próbálom mindenfélével kezelni, hogy végleg elmúljon, bár váltig állítják, hogy így marad, ezen már csak kitartó kezelésekkel lehet enyhíteni. A háziorvosi asszisztensnő meggyőzött, hogy így egy év után, legalább mutassam meg egy emlősebésznek, hátha ő tud olyan terápiát javasolni, amivel csökkenthető a kar mérete. Tényleg, ha azt vesszük, hogy tizenhét cm-el vastagabb a jobb felkar, hat cm-el a csukló, ami most huszonkettő cm, míg a dagadt bokám huszonegy, akkor már tudjuk, miről beszélek. Mellesleg orvosi és természetgyógyászati szempontból is szinte természetesnek veszik, hogy ez a nyiroködéma előbb-utóbb bekövetkezik, mivel belenyúltak egy rendszerbe, tehát evidens, hogy az tönkremenjen. Ezt a méretet már szaknyelven is elefántkéznek becézik. És én még mindig nem hiszem el, hogy ez így marad örökre?

Nézzük csak, mit tettem a karom javulásáért?

Azonnal vérehulló fecskefűvel borogattam a kulcscsont alatti nyirokcsomókat, mert a megnagyobbodott nyirokcsomók nyomják el a nyirokereket, ezért rossz a keringés. Kezdetben jónak tűnt, aztán amikor nem használt, feladtam. A szódabikarbónás fürdők után svédcseppel borogattam a problémás területet. Kezdetben ez is jónak tűnt. Nem sokkal ezután 5 %-os szódabikarbónás kókuszzsírt készítettem és azóta is azzal kenem kitartóan minden este és reggel, de már nemcsak a kulcscsont alatt, hanem a hónaljat is. Nem használok semmilyen dezodort. Utánanéztem, mi javítja a nyirokkeringést és bizton állíthatom, szinte mindent kipróbáltam. Tornáztatom minden nap, felfelé tartom a karom, masszírozom, pumpáló mozgást végzek rajta. Kenegetem, borogatom, fürdetem. Perui kovaföldet iszom, napi egy evőkanállal reggel, már nem is tudom, mióta, most tartok a harmadik zacskó végénél, az már majdnem egy kg. Csaknem minden este ricinusolajos pakolást teszek az alhasra, miközben svédcseppel borogatom a hónaljat. Mivel tudom, hogy gyulladás, legtöbbször tömény teafaolajjal is kenem. Ittam ezüst oldatot. Sőt, a másfél havi megfázás alatt sajnos paracetamolt is szedtem. Az mindig egy kissé lejjebb vitte, ami bizonyítja, hogy ez tényleg gyulladás. Mindennek az oka az gyulladás. De nyirokcsomó gyulladás, vagy ízületi gyulladás? Esetleg mindkettő?  Melyik volt előbb? Melyik hatott a másikra? Kölcsönös? A szervezetben is minden mindennel összefügg. Én még a lépre is gyanakszom, mert bár azt mondják, a nyiroknak nincs központi keringető szerve, de a lép igenis a nyiroknak egy fajta központja volt. És már nincs, azóta vannak ezek a problémák. Érdekes módon a szénhidrát anyagcserém is felborult, ugyanazzal a diétával a cukor néha még 21 is van, hiába szedek természetes csodaszereket, melyek állítólag helyreállítják. És még gyógyszert is. Egy éve és három hónapja iszom a gránátalmalét is. Most almaecetes kókuszzsírral is kenem a vállam és a könyököm, mert az csökkenti az ízületi gyulladást. Káposztalevéllel is borogattam. Echinacea kapszulát is szedtem, 100 mg Q10-et, több 1000 mg C vitamint folyamatosan, keserűdinnyét, és megint szedek nagy dózisú alapvitamint. Chlorella algát is megettem több dobozzal, egyszóval mindig szedek valamit, ami segíthet. Szellemgyógyász barátnőm is kezeli a karom, most már több hónapja. Aranyos volt, amikor írtam neki, hogy most megint nagyon fáj a kezem és be van dagadva – mint tizenhárom hónapja mindig, de néha sokkal jobban feszül – erre azt felelte, várt tőlem levelet, de azt, amelyben azt közlöm, hogy mennyivel ment lejjebb, mert most már muszáj lejjebb mennie. Az ezüst oldat nem használt a megfázásra, s mint kiderült azért nem, mert oldat. Vagyis nem kolloid, hanem annak vizes oldata, ami azt jelenti, hogy sokkal kevesebb benne az ezüst ion. Tehát nem olyan tömény koncentrátum, mint amit addig vettem. Mindegy, megittam és kész. Aztán most arany kolloidot iszom egy üveggel. De ez még mind semmi. Ismét felszaporodtak a „szerek” s ráálltam a céklalére. Valamint egyik barátnőm szerint az almaecet nagyon hatásos az ízületi gyulladásra, ezért január 6.-án elkezdtem inni. Minden ebéd előtt egy evőkanállal. És minő csoda, a számban a problémás bal alsó 6-os titán implantátum már teljesen kész, belsőleg annyira gyulladt volt, hogy már négy évvel ezelőtt ki kellett volna vetetni, de mivel stabilan tartja a koronát és túl sok pénzbe került, még húztam, ameddig lehetett. Nos, az almaecetezéstől csaknem begyógyult az ínyem. Az almaecet tényleg használ a belső gyulladásokra. (A magas vérnyomást is az okozza.) Vagyis, ha belül felébred az alvó vulkán és évekig forrong benned, biztos lehetsz benne, hogy ki is tör valahol, sokféle betegségtünetre számíthatsz, amelynek nem tudják a végső okát, a kiinduló pontját. Fenn említett gyógymódoknak köszönhetően, vagy annak, hogy holnap megyek az emlősebészetre, és megijedt a karom, tegnap vettem észre, hogy végre egy picit lejjebb ment. Reggel megmértem: 45 cm felkar, 34,5 cm alkar, 21 cm csukló, tehát már mérhető is, hogy nem feszül annyira. Ha azt vesszük, hogy a felkar 46,5 is volt, sőt 47 cm is… Ma még nem mértem, de szerintem a tegnapi fahordásnak sem lett súlyosabb következménye, azaz most is ennyi lehet. Igaz, csak pár nagyon könnyű lécet vittem arrébb, hogy ne legyenek útban, a többit a fiam cipelte.

No, de térjünk vissza az emlősebészetre. Sajnos, a főorvos tanárom már nem dolgozik ott, így máshoz küldtek. Bár a doktornő biztos volt benne, hogy nem megyek el, úgy döntöttem, mégis muszáj, hátha van még valami a tarsolyukban. Ui. ott helyben nem műtenek meg, olyat meg úgysem vállalok el, amit nem akarok. Én döntök. Nekem kell aláírni, tehát nyugodtan elmehetek és meghallgathatom, mi a véleményük. CT-re, aspirációs citológiára biztosan nem megyek el, minek? Ha utána úgysem vállalok el semmilyen gyógymódot. A torna, a masszázs rendben van, de pl. a fáslizással szintén nem értek egyet. Attól még nem lesz jobb a nyirokkeringés, ha elszorítom, és nem tud felgyűlni a nyirok folyadék. Nem beszélve arról, hogy már próbáltam és szörnyen fájdalmas. De komolyan, ha elszorítom, hová tűnik az a sok minden, ami nem tud felgyűlni?

Holnap jelentkezem az emlősebészetről!