Egyre többen vannak és egyre nagyobbak

2016.01.07 10:12

Egyre többen vannak és egyre nagyobbak

 

December 14. : Ma reggel megbotlottam a járdaszegélyben és óriásit estem hasra a rózsabokornál, természetesen rá a dagadt, nyiroködémás jobb karomra. Annyira fájt, azt hittem, kettéhasadt a hónaljam, hogy a kezem elvált a testemtől. A bal tenyerem is megcsúszott a betonon, a két lábam szára is beverődött, a rózsabokor kiszakította a kabátom és a jobb karom felfelé magam alácsúszott, mert odatettem, percekig feküdtem a földön azon tanakodva, egyáltalán fel bírok-e kelni, vagy ott maradok örökre? Aztán mégis összeszedtem minden maradék erőmet, felálltam és azt gondoltam: Most helyrerázódtam! Talán igen, talán nem. Természetesen ettől aztán lufi méretűre dagadt az egész kezem, mint egy felfújt gumikesztyű. Mindig történik valami, amikor már-már sikerül lejjebb apasztanom, akkor közbejön egy extrém megfázás, egy hirtelen megemelés, vagy egy ilyen kis „véletlen” baleset. Most a legdagadtabb a kezem, ilyen még nem volt.

December 18. Háromhavi várakozás után bejutottam az ultrahangra. Ilyenkor teljes hasi, valamint nyaki és hónalji UH-t kérünk. A doktornő már előre kikészül, amikor meglát. Ő volt az, aki anno rám kiabált, és mindenért összeszidott, leginkább azért, mert nem mentem onkológushoz, és nem vállaltam a kezeléseket. Ő még mindig itt tart, azt hiszi, ezt hatalmi erővel, vagy kényszerítéssel el lehet érni. Azt hiszi, a páciensnek nincs saját akarata, elképzelése, öngyógyító ereje. Pedig ma már nem vehetnek rá semmire, ez az én életem, én döntök felőle, nem egy orvos. Az orvos szava sem szent minden esetben. Ebben főleg nem, mert mint tudjátok, én nem hiszek ebben a mérgezéses gyógymódban. Anno, volt egy másik orvos is itt, aki szintén úgy képzelte, hogy amit ő mond, az úgy van és rávehet bárkit arra, amit ő akar. Aztán történhetett valami, (túl sok panasz érkezett rájuk) mert ő elment és csak a mostani doktornő maradt. Igaz, akkor is elképedt, amikor egy régi lelet kapcsán meglátta azt a nyirokcsomót, amit addig nem vett észre, akkor picit lejjebb vett a hangjából. Most a hasi UH-n minden rendben, a vesekő megvan, még mindig 7 mm, az epekő is megvan, még mindig 13 mm.

- No, de most jönnek a kulcscsont alatti nyirokcsomók, és csak tétlenül nézzük, amint egyre többen vannak és egyre nagyobbak. – dünnyögte a doktornő. Alaposan megnézte és lefényképezte őket. Ilyenkor egész képeskönyvvel távozom. Közben felvilágosított, hogy ez mindenképpen helyi dugulásra utal, nincs köze a léphiányhoz. Valahol valami nyomja a nyirokereket, azért dagad a kezem, alig bírtam tartani a vizsgálatnál. Kérdésemre elmondta, hogy a nyirokcsomók méretét csak a szisztémás kemoterápiás kezeléssel lehet csökkenteni. (A másik doktornő a sugárkezelést javasolta, ha már mást nem vállalok). Az érdekelte, miért nem megyek kezelésre, minek a méregdrága vizsgálat, ha utána nem történik semmi? Csak az idejét vesztegeti velem, nem is érti, hogy engedheti ezt a háziorvos? No, igen, a háziorvos, akit nem engedek bántani, ő egy rendes ember, mert nem tukmál rám semmiféle baromságot, amit nem akarok. Elismeri, hogy önálló lény vagyok, én rendelkezem az életemmel. Ne más szabja meg, mit kell csinálnom! Csaknem egy órát benn voltam.

Megnagyobbodott pathológiás nyirokcsomók:

Kulcscsont alatt: 30 mm, 10 mm, 12 mm,

Hónaljvonalban: 13 mm, 13 mm

Vállízület első vonalában: 18 x 22 mm

Baloldalon a nyak közép harmadában 10 mm, 10 mm, vagyis hat, plusz kettő.

S miután megkaptam a ledorongolás adagom, magán szorgalomból megnézte a vállam is. Ami tele van folyadékkal, dorsitis, bursitis, szóval minden, amit el tudsz képzelni, azaz ízületi gyulladás van benne. Hurrá! Erre nem is gondoltam, ezek szerint attól is fájhat? Döntöttem. Lehet, hogy ez az egész csak egy jó erős ízületi gyulladás, ami amúgy sem volt jó, és még januárban ráemeltem, akkor bedurrant, és magával rántotta a nyirokcsomókat is? Most az ízületi gyulladást fogom kezelni. Meglátjuk. Máskor is előfordult, hogy sokkal nagyobbnak véltük a „bajt”, mint ami volt, lásd Lyme-kór. Akkor ez most nem áttétes nyirokcsomók miatti nyiroködéma, hanem ízületi gyulladás és nyirokcsomó gyulladás és nyirokérszűkület miatti nyiroködéma. Ha lemegy a gyulladás, lemegy a puffadás is. Éljen!

December 20. Teljesen fellelkesültem. Anna barátnőm rögtön azt mondta, hogy ő már régen bemérte a gyulladást, de ő is a nyirokcsomókra asszociált, mint mindenki más, köztük én is. Az ízületi gyulladás eszünkbe sem jutott. Azt mondta, Isten áldja meg a doktornőt, hogy megnézte a vállat is. (Igen, előtte kértem az Urat, hogy segítsen! Segített, odavezényelte a doktornő kezeit!) Annának rögvest voltak tanácsai. „A megemeléskor megerőltetted az ízületet, az begyulladt és a folyadék nem bír elmenni, valahol szűkülés van, dugulásnak nem nevezném, mert néha kisebb, mint mondtad. Az ízületi gyulladást energiával szépen lehet kezelni, és káposztalevéllel. Törd össze és tedd rá. Mosogatás közben az a mondatod ugrott be, hogy eddig azt is fordítva csináltad. – kézfejtől a váll felé masszíroztam a karomat. Lehet, kicsit összezavartalak, nem fordítva csináltad, hanem csak a végét csináltad.  Szóval kezded az úgynevezett nyiroknyitással, amivel 3 vagy 4 ujjad kinyújtva összefogva ráteszed pl. a hónaljra keresztbe, két részben kell középtől le, és középtől a kar fele. Számolsz 3-ig, finom nyomást gyakorolsz, majd lassan felengeded, újra picit nyomsz, nem fájhat, majd felengeded. Ezt többször megcsinálod, majd elkezdesz haladni valamelyik irányba, tenyérnyi nagyságú szegmensekben. Enyhe körkörös nyomást gyakorolsz, olaj nem kell, rátapad a tenyered a bőrre és ez is segít körben megmozgatni a bőr alatti nyirokutat és mirigyekre hatást gyakorolni. Haladsz tenyérnyi távolságokban a kézfej fele, ha ez megvan, akkor elkezded a haladást segíteni, azt is így, szegmensekben, a hónaljtól távolodva, és a hónalj fele fejtünk, toljuk a nyirokfolyadékot, a felkar külső feléről is betereljük, feltoljuk a felkar csúcshoz közel és ott befordul a tenyér a hónalj fele. Az is jó, ha csavaró fogást csinálsz a nyitás után, ráteszed tenyered az alkarra, vagy a felkarra és a bőrt megcsavarod, ezt sem szoríthatod nagyon. és ha feltámasztod a karod, akkor a gravitáció is besegít. Tartani nem jó sokáig, mert feszülnek az izmok, és elfárad, de jobb, ha nem lóg. Legalább egy asztalon legyen, a hónaljjal egy magasságban. (Én is dolgozni fogok rajtad szellemgyóggyal.) Az ízületi gyulladás alátámasztja azt, hogy megerőltetéstől történt, de nagyfokú szűkülés  is van. Ízületre (vállra a káposztalevél mehet gyulladáscsökkentésnek, és ha elkezded masszírozni magad, akkor először a kulcscsontnál, majd úgy távolodva apró kis lépésekben. Valójában a nyirok útját kell követni, de a kulcscsont alatt megy le és ömlik a vénába a nyirok, de ezeket te jobban tudod, mint én. A köpöly is nagyon jó nyirok elvezetésre, én valójában azt már használtam, de nyirokmasszázst még nem végeztem, most próbálom megérteni, mert vettem egy kavitációs zsírbontó készüléket, és a kioldott zsír elvezetésének segítségéhez kell a nyirokmasszázs. Ahogyan én nézem a hivatalos nyirokmasszázs, épp hogy nem csak simítás, körkörös mozgások, lassan mélyülő nyomás és felengedés felel meg a nyitásnak, de könyvet még nem találtam róla.”