23. Élettusa - Könyvek

2013.07.23 09:57

A KÖNYVEK

Október 30.

Most végre eljutottam odáig, hogy megnézzem az olyan cikkeket, melyben a mellrák műtéti eltávolításáról van szó. Eddig ugyanis hallani sem akartam róla, hisz műtétet sem akartam! Csak az olyan írásokat olvastam el, amelyben hipp- hopp, eltűnt a daganat…

 

Egyikben egy nő arról ír, hogy mellrákját megműttette, utána a nagy dózisú vitaminokkal, étrendi változtatással, étrend-kiegészítőkkel küzd a rák ellen, egy év múlva sem volt áttéte. Elgondolkodtató… azonban, nekem már voltak áttétek a nyirokcsomókban, sőt, azokat is eltávolították, gondolkodnom kell még a dolgon.

Jelen pillanatban tanácstalan vagyok. Remélem azonban, hogy időben megtalálom a megoldást.

Szeretnék beszélni ezzel a hölggyel, szeretném megtudni, azóta hogy van, meggyógyult teljesen, mi van vele?

Azt is olvastam, hogy már több sorstársa gyógyult így, a vitaminokkal, életmódváltással.

Mi van velük?

Érdekelne az ilyen esetek folytatása is! Mi lett utána? Mi van vele most? Mi van egy év múlva, öt év múlva, tíz év múlva?

A rák tényleg képes meggyógyulni?

Az tényleg jó, ha valaki meggyógyult, és odaírhatja:

„ÉS ÍGY GYÓGYULTAM MEG A RÁKBÓL!”

De hol van a folytatás? Mi van utána?

 

Október 31.

Kisági ma végleg nekem adta a 7 elefántból készült sárgaréz karkötőjét, ami velem jött a kórházba, hogy szerencsét hozzon.

A karom, az oldalam, a hátam nagyon fáj, zsibog, ég, vagy zsibbad, nem is tudom megfogalmazni. Inkább csipked, bizsereg, nem jó érzés! Nem tudom, lehet, hogy az a savó felgyűlt a felkarban és a hónaljban, mert nagyon furcsa érzés! Nem látszik dagadtabbnak, sosem lehet tudni!

M. szeretné, ha előbb visszamennék dolgozni, mint 6 hét, de azt hiszem, nem fog menni, ha csak a háztartási teendőktől így kikészülök, és még nem is takarítottam! A mosnivalókat dolgoztam fel, pakoltam el, teregettem, még nem vasaltam, nem porszívóztam, nem pucoltam ablakot sem! Tegnap viszont söpörtem, ami nem volt egy könnyű feladat! Bal kézzel jobban rátartottam a seprűre. Semmi erő nincs a jobb kezemben.

Ugye nem marad így?

Nagyon fájt a hátam, alaposan kimerültem e tevékenységek közben, még egy kissé szédülök is. Most veszem észre, hogy nem bírok annyit, mint eddig, de remélem, hogy ez csak átmeneti gyengeség a műtét miatt. Igaz déltől 400 – ig tartott.

Ma is tornáztam, nem bírom a karom a fejem mellé feltenni, főleg fekve, így az angyalszárny gyakorlatot sem tudom elvégezni.

Vajon valaha ezt még el tudom majd végezni? Ó! Mennyire sajnálom magam, és a jobb kezem!

 

November 1.

A sebem kb. 15 – 20 cm hosszú, van középen egy jó nagy lyuk, ott egy nagyobb kerek seb. Attól lejjebb és feljebb szinte már az összes seb lejött, csak a rózsaszín heg maradt, de itt egy vastagabb gubó még tartotta magát. Minden nap svédcseppel kenegettem reggel - este, száradás után pedig körömvirág kenőccsel. Ettől kopott még szebben a var. Ma reggel sikerült a gubótól is megszabadulni. Svédcseppes vattával többször áttöröltem, aztán bekentem a körömvirágkenőccsel. A karomat, vállamat és fél hátamat levendulaolajos krémmel kenem, hogy azt az égető érzést kissé enyhítse.

Ma reggel arra ébredtem, hogy a kezem a fejem mellett volt feltéve, ahogy eddig nem bírtam! A fürdés és hajmosás is könnyebben ment már a jobb kezemmel, mint eddig. Az egész felkarom belseje és hátulja fájt eddig, most már „csak” a felső fele fáj, a vállam is kezd javulni.

Mégis csak van remény! Bizalommal tekintek a jövőre.

 

Több könyvet is olvastam egyszerre, melyekben az emberi küldetésünkről van szó, minden lélek feladata, hogy eljusson arra a szintre, hogy megértse, minden EGY! Mindenki csak egy csepp a tengerből, ne legyen túl erős a csepptudatunk, ne higgyük, mi mások, vagy többek vagyunk másoknál, esetleg teljesen felül állunk mindenen! Ez valóban badarság lenne, bár fiatalon az ember valódi világmegváltó tervekkel indul, azt képzeli, ki, ha én nem? Én legalábbis pont így gondolkodtam eddig… Magamtól rájöttem szép lassan az időben haladva, hogy nem tudjuk magunkat függetleníteni, együtt kell működnünk, segítenünk, szeretnünk kell egymást! Persze nem csak azért, mert mások ezt mondták, vagy ezt akarják, hanem őszintén, belülről fakadóan.

 

November 2.

A kórházban az első szobatársam anyukájának volt ilyen műtéte. Ő nem emlékezett rá, hogy az anyja valaha is kímélte volna magát, arra sem, hogy a keze bedagadt volna. Lehet, hogy neki megmaradtak a nyirokcsomói…

A 3. szobatárs húgának is volt ilyen műtéte, ő nem tudja felemelni a karját, ha egy inget kivasal, már bedagad a keze… Igaz, neki 29 nyirokcsomót vettek ki…

A folyosón találkoztam egy nővel, aki elmondta, hogy milyen a tumormarker, a kemo és a csontscan vizsgálat. 4 éve volt ilyen műtéte, most pedig epekővel műtötték, mert a sok, azóta szedett gyógyszertől ez is előjött. Neki nagyon kell vigyázni a karjára, mert többször is le kellett szívatni, annyira bedagadt, most pedig már le kell százalékoltatnia magát, mert nem tud dolgozni.

Mindezen prognózisok ellenére bizakodom, hogy nekem más lesz!

Megfigyeltem, akit elér a rák, azonnal megváltozik az élete, az ezotéria felé fordul, kezd hinni Istenben, és minden természetfelettinek ítélt dologban.

Elolvastam egy sor könyvet ebben a témában, én is megváltoztattam a véleményemet…

Barátnőmmel beszélgettem, aki egyik híres könyv írójával beszélt rólam, aki „távban megnézett”. Azt mondja, nem szívből élek, hanem észből, mindent ennek vetek alá. Nem vagyok képes beismerni, hogy gyenge nő vagyok, nekem kell a szeretetteljes hátteret biztosítani a családban. Nem szeretem magam, ezért másoknak sem tudom azt mondani, szeretlek.

Elgondolkodtam, beismerem, nem emlékszem rá, hogy valakinek is mondtam valaha, szeretlek… Pedig sok mindenkit szeretek, de nem tudom kimutatni… vagy nem tudom mondani…

Ma hallgattam Villás Béla előadását a karmáról. Megint sok okosat hallottam benne… pl. azt mondja, a bölcs nem beszél, csak mosolyog, tudja, hogy minden így van jól, mindennek így kell lennie… ez egészen megnyugtatott… hiszen akkor minden így van jól, mindennek így kell lennie, nem kell többé semmin idegeskedni. Csak el kell fogadnom magam, a világot, az embereket, a gyerekeimet, a páromat ilyennek, amilyen, hagynom kell, hogy a fejlődésüket maguk oldják meg.

A barátnőm nem tudja, de én már belenyugodtam mindenbe. Ha a Teremtő atyának kellek, vegye el az életem, ha azt akarja, hogy még itt éljek, itt fejlődjek, akkor meghajtom magamat, teszem a dolgom. Most már életem – halálom kezébe ajánlom, belenyugszom döntésébe. Ezt nem csak mondom, hanem így érzem! Úgysem én döntöm el, hát jobb, ha elfogadom. Ez mostanára tisztult le bennem…

 

November 3.

A sebem szép, de nagyon érdekesen nyom, feszít… sokszor azt hiszem, be van dagadva. A karomat alig bírom emelni, és nagyon feszül, ég, bizsereg, bár már húzódik vissza. Eddig könyékig fájt, már csak a fél felkarom fáj…

A gyógyuláshoz idő kell. Eszembe jutott, amit május 26. –án gondoltam, akkor 9 hónapra tippeltem…

A figyelmemet elterelendő elővettem egy régebbi könyvet, melyben most már „más szemmel” megnéztem, mit írnak a szerzők a rákról.

 „Sokan kutatták és máig is kutatják, hogy mi lehet az oka. Keresik a molekuláris és biokémiai mechanizmusokat. Végső oka azonban környezeti, táplálkozásbeli és lelki tényezők, melyek együttes hatására a látszólag normális sejtfolyamatok szabályozhatatlanná válnak. A kérdés olyan összetett, hogy egyetlen elfogadhatónak tűnő egyszerű elmélettől sem remélhetjük a teljes magyarázatot. Az alábbiakban felsorolok néhány elméletet:

 

Selye János: „általános adaptációs szindróma elmélete”: Az idült, vagy a lokális stressz legyengíti azt a szövetet, vagy szervezetet, melyre hat, így ott olyan körülmények alakulnak ki, melyek hatására az érintett sejtek differenciálatlanná válnak.

(pl. mikor a dohányfüst megtámadja a tüdőt).

Surveillance (őrjárat) elmélet:

Az egészséges emberekben is vannak ilyen sejtek, de ezeket az immunrendszer villámgyorsan felismeri és elpusztítja. Tehát a rák akkor fejlődik ki, amikor az immunrendszer stressz hatására annyira gátolt állapotba kerül, hogy nem tud megbirkózni a sok differenciálatlanná váló sejttel.

Ling és Gersen:

„szövetkárosodási szindróma”: Ha a nátrium/kálium arány meghaladja a normális értéket a szervezetben,a sejtek vizet vesznek fel és megduzzadnak, ez a vízfelesleg tönkreteszi a sejtekben lévő fehérjéket, ez okozza a sejtek differenciálatlanná válását.

„kataláz- antioxidáns” elmélet:

Szervezetünknek rendszerint hiánya van katalázokból és antioxidánsokból. Ezek olyan molekulák, melyek megakadályozzák a szabadgyökök létrejöttét. A szabadgyökök olyan rendkívül reakcióképes molekulák, melyek megzavarják a normálisan működő sejtek „intelligenciáját”, arra késztetik őket, hogy differenciálatlanná váljanak. A kataláz egy enzim, melyet a szervezet maga állít elő és egyes gyógyszerek, mérgező anyagok, sugárzás, tartósítószerek, nem természetes ételek, és más környezeti, a stresszel és a táplálkozással kapcsolatos tényezők tönkretehetik. Ilyen szerek, melyekből általában hiányunk van: C és E vitamin, valamint a szelén.

„érzelmi stressz szindróma”:

A rákos betegek több mint 75%- nál előfordul egy fontos személy elvesztése, fontos célokkal vagy élethelyzetekkel kapcsolatos frusztráció, elkeseredettségre, szomorúságra, reménytelenségre való hajlam. Az ilyen esetekben fellépő stressz csökkenti az immunrendszer azon képességét, hogy leküzdje a szervezetben keletkező sok differenciálatlan sejtet.”

 

Kezelése:

 

Testmozgás: létfontosságú az immunrendszer és a keringés állapota miatt! Séta, aerobic, feszítő és nyújtó gyakorlatok, trambulin.

 

Étrend: 50-70% teljes gabona és hüvelyes,

                   20-30% enyhén párolt zöldség,

                     2- 5 % tengeri moszat,

                           5-10% idénygyümölcs,

Vegetáriánus makrobiotikus étrend.

 

Ivókúra: napi 10 pohár zöldség és gyümölcslé: 4x2 dl zöldséglevéllé, 5x2 dl alma- vagy sárgarépalé, 1x2 dl grapefruit- vagy narancslé. Óránként igyunk meg 1-1 pohárral váltogatva, amíg el nem fogy mind a 10 pohárral. A kúrát 21 napig folytassuk az ajánlott gyógyteák és kiegészítések mellett. A 21. nap elteltével is fogyasszunk sok magas rosttartalmú gyümölcsöt, zöldséget, könnyű gabonákból és hüvelyesekből álló étrendet.

 

Gyógyszerezés: orvosi felügyelettel! ß karotin! A szervezet A vitamint állít elő belőle, mely véd a légzőszervek- gyomor- hólyag- bőr- emlő rákjával szemben. ß karotinban gazdag: s. répa, s. barack, kantalupdinnye, édesburgonya, paradicsom, spenót, káposzta, brokkoli, karfiol, kelbimbó…

 

Hidroterápia: kontrasztfürdők, beteg testrész meleg borogatása gyógyfüvekkel:  (fekete nadálytő, útifű, síkos szil, fehér tölgy kérge, ökörfarkkóró, dél- amerikai sárgafa, lobélia, /¼ rész/, diólevél, vízmelléki csucsóka) . A borogatást fedjük le és 1 órán át hagyjuk rajta.

 

Meditáció/ jóga/ imádság: hitéletünk rendkívül fontos szerepet játszik egészségünkben és életünkben. Az imádság képes gyógyítani, megnyugtat és reményt ad. Carl Simonton bebizonyította, hogy étrendünk és életmódunk megváltoztatása nélkül, egyedül a HIT erejével is megszüntethetjük a rákot!

 

Játék: próbáljuk meg könnyebben, derűsebben felfogni az életet. Élvezzük családunkat, munkánkat, barátainkat. Higgyük, hogy élni fogunk!

 

Tanácsadás: a rákosok legjellemzőbb érzése a megbántottság.  Szükség van a MEGBOCSÁTÁS gyakorlására, ha meg akarunk szabadulni a betegségtől. A rák nemcsak a test betegsége! Ne fojtsunk magunkba semmit!

 

Célok: a túlélés és a hosszú élet kulcsa a CÉL! Forduljunk az élet felé!

 

Hőkezelés: heti 1-2 alkalommal testhőmérsékletünk 40 fölé emeljük, mesterséges lázkeltés. A rák nem szereti a meleget! (szauna, fürdő)

 

Szőlőkúra (bár ezzel nem értek egyet, mivel a daganatos sejtek cukorral táplálkoznak)

 

Májméregtelenítés: naponként visszatartásos kávébeöntések gyógynövényekkel.

 

Növényi gyógyszerek: vinkrisztin : leukémiára, vinblasztin Hodgin- limfómára. Kizárólag orvosi felügyelettel.

 

Trópusi meténg fajok: rózsa meténg (Vinca rosea) kivonatai specifikus aktivítást mutatnak egyes rákfajokkal szemben.

 

Gyógytea- keverék: 10 rész chaparallevél, 6-6 rész vörösherevirág, galagonya bogyó, pitypanggyökér, bojtorjángyökér, szarszaparillagyökér, alkörmösgyökér, canadai ginseng, szasszafraszkéreg, mahónia- vagy borbolyagyökér, kúpvirággyökér, angyalgyökér, fodros sóskagyökér, homokgyökér, amerikai sárgafa kéreg, 2 rész édesgyökér.

Főzzünk a keverékből 1 l forró vízben 4 ek. Teát 10 percig. 21 napon át 2 óránként igyunk meg 3 dl- t. Utána naponta 3 – 4 csészével ihatunk belőle mindig. Remek, egészséges tea izületi és reumás panaszokra is.

 

Homeopátia:

carcinosim 30- 200. hatékonyság – havonta 1x2 egy adag. 

Arzén 30- 200. hatékonyság – tumorok, égő fájdalom esetén lachesis 6. hatékonyság – skarlátvörös, sötétkék, v. hamuszínű tumorok esetén,

sulfur 6. hatékonyságig – reggeli kimerültség, meleg fej és kipirult arc mellett hideg végtagok esetén, 6. 

kalcium – fluorid 6. hatékonyság kőkemény daganatok kezelésére.

Phytolacca, Saguinara, Hydrastis – 6- 30. hatékonyság között.

 

A fenti program egy segítő emberrel otthon elvégezhető! Sikerrel!

Gyógyíthatatlan betegség nincs, - csak gyógyíthatatlan beteg!

(John Lust – Michael Tierra: Természetes gyógymódok bibliája)

 

November 6.

Elmentem megint az onkológiai bizottságra, ahol az áttét és a méret miatt javasolják a hormon- a kemo- és a sugárkezelést együttesen.

- Hú! Ezt most kell eldöntenem? – vágott mellbe a hármas kombináció.

Még fel sem fogtam teljesen, miről is van szó? Nem tudtam azonosulni a felajánlott gyógymódokkal

- Mi van, ha nem akarom a sugár- és a hormonkezelést, hanem mondjuk csak a kemot? – kérdeztem értetlenül.

- Mostanában nagyon divatosak az alternatív kezelések, de ne csak azokat a honlapokat nézegesse, hanem a medicinákat is! Igaz, hogy nem csak a daganatos sejteket pusztítja el a kemo, hanem mást, is, de rengeteg gyógyulást értünk már el vele! – magyarázta az adjunktusnő.

Én megsemmisülten álltam ott, tétován nézelődve, megint, mintha nem velem történne… a doktornő tovább magyarázott, én meg hátráltam. Közben nem mondtam meg, hogy nekünk nincs is internetünk! Igaz, nagy néha hoz valaki valamilyen cikket, amit kinyomtat nekem, de én még nem tudok naponta rajta lógni, nem tudok semmit keresni, tehát sem alternatív gyógymódot, sem medicinát…

- Majd addig alszik rá egyet! – lépett egyet előre a tanár úr.

- Meddig? Ma délig kell aludnom rá? – érdeklődtem, mert nem is értettem, mit mondtak, csak valami déli időpontról esett szó. Úgy álltam ott, mint egy kisgyerek, ki először van orvosnál, és nem érti, mi történik vele.

- Nem! Majd 12.- én kell jönnie 13 órára megbeszélésre. – jött a válasz.

- Jó! Akkor addig alszom rá! – egyeztem bele.

Remélem, addig megkapom a választ, helyes döntést hozok! Most tényleg nem tudom, mit tegyek?

A tanár úr megnézte a sebet, azt mondta, minden jó, mindennek így kell lennie! Persze, hogy bedagadt, a nyirok keresi az útját, még sokáig, hónapokig fogja keresni, tehát ne aggódjak.

 

November 7.

November 4. óta úgy érzem és látom is, sajnos dagad a fél hátam, a fél mellem, iszonyúan fáj. Ma is egyre dagadtabb, ahogyan fenn vagyok egész nap. Reggelre egy kissé apad mindig.

Párom azt mondta, neki megvan a saját véleménye a kemoról, a sugárról, hát még a hormonról… de ez az én életem, döntsek én, nem akar befolyásolni. (ez aztán nagyon humánusan hangzott, miután elmondta, ha elvállalom, akkor kinyírnak, és már készíthetem a koporsót! Viszont mégis meghagyta a döntés jogát nekem!)

Szerény véleményem szerint a hormontól jól el lehet hízni, változókori hőhullámokat okoz, és akkor a többiről még nem beszéltem…

A sugárzás elpusztítja az ép sejteket is, ráadásul még maga is rákkeltő, nem beszélve arról, hogy egy sugáradag 100 x – sa egy tüdőszűrésnyi mennyiségnek! Az is milyen veszélyes, még egy évben egyszer is!

A kemo tönkreteszi az ereket, vastagon írtja ám az egészséges sejteket is, az csak a legkisebb baj lenne, hogy a hajam kihullik, de legyengíti az immunrendszert, meg engem is, emeli a vérnyomást! Ez nálam eleve mindent kizár! Ami a vérnyomást emeli, arról szó sem lehet!

Hosszas mérlegelés után úgy döntöttem, egyelőre kihagyom a felajánlott kezeléseket. Megbeszélem a doktornővel, fél év múlva meglátjuk a kontrollon az eredményeket, addig haladékot kérek.

Na meg aztán besokalltam a 3- as kombinációtól!

Ha ma este megkérdezném mit adott nekem a mai nap, akkor mégis lenne benne jó, máris mondhatnám, a kisebbik fiam elismerését sikerült kivívnom, ami nem egyszerű feladat, hiszen olyan, mint az apja, senki és semmi nem felel meg nekik, semmi nem tökéletes. Azt mondta, tőlem rengeteg tapasztalatot szerzett a különböző betegségekről, így ha netán őt is elérnék a bajok, akkor nem ijedne meg, hanem tudná, mit hogyan kezeljen.

 

November 8.

Megint dagad, felkelve tovább dagad…

Édesanyám rongyosra aggódja magát, most azért aggódik, mert tudja, nem vállalom a kezeléseket. Szerintem velük, vagy nélkülük ugyanakkora az esélyem a túlélésre!

Addig –addig fordítgattam a kórszövettant, amíg arra a következtetésre jutottam, talán nekem sikerült megakadályoznom a továbbterjedést, ha folytatom, amit elkezdtem, talán többé nem újul ki!

 

Szövettan: 210 g szövetet vágtak ki a csodálatos testemből. 0,9 cm invázív daganat szöveti képe látható, mely mindenfelé nyúlványokkal kapaszkodott a környező szövetekbe. 11 db nyirokcsomóból 4 db- ban volt kiterjedt áttét. A daganat területén elhalás, ér- nyirokér invázió nem látható.

Az immunhisztokémiai vizsgálat eredményeképpen progeszteronra, és HER2/neu –ra negatív, viszont sajnos oestrogénre 70 % - ban gyenge – közepes magi pozitivitás észlelhető.

Vagyis én azt szűröm le ebből, hogy ösztrogén miatt keletkezett ez a degeneráció. Azaz vagy a hónaljborotválás, az oldott állapotú alumíniumsókat tartalmazó stiftek használata, vagy a melldúsító hab, vagy a klimax kezdete miatt, vagy az elsavasodás.

Így azután, ha ezeket nem fogom használni, nem térhet vissza! Vettem aloé vera stiftet. Óh! Még elfelejtettem elmesélni egy jó viccet! Amiket én készítettem dezodornak, azok kimarták a hónaljamat, teljesen bebarnult, és kivörösödött. A műtétre így mentem, mint egy leprás!

A doktornőnek megfogalmaztam egy levelet, mellyel az a szándékom, ha elfogadja, odaadom neki, olvassa el dióhéjban az indokaimat.

 

Villás Béla előadásán hallottam:

„Olyan értéket gyűjts, amit nem esz meg a rozsda!”

Nagy igazság! Ha a szellemed, az eszed fejleszted, azt el sem tudja venni senki, és nem vész el, mert tovább viszed magaddal a következő életeidbe…

Egyszer egy előadó mondta, az óvodapedagógusoknak tartott előadásán, melyet az értelmi képességek fejlesztéséről tartott, ő már biztos benne, amit itt alkotunk, elérünk, fejlesztünk, az nem vész el a halállal. A fejlődés egy újabb ősrobbanás után innen fog tovább haladni. A tanulás, a fejlődés tehát szükséges, és nagyon hasznos.

Esténként már úgy fekszem le, hogy mély lélegzetek után átgondolom, mit adott nekem ez a nap. Megkeresem az összes jót, mindig találok! Utána végiggondolom, kit bántottam meg és megbocsátom magamnak, végül, ki bántott meg engem… megbocsátom neki… végezetül minden holtnak, élőnek, aki csak eszembe jut, megbocsátok. Valóban jó érzés… megpróbálok ítélet nélkül élni, de itt is elég sok a tennivalóm, mert hát emberből vagyok én is, észre sem veszem, máris ítélkezem, ilyenkor is megbocsátom magamnak. Hiszen Jézus azért mondta, ne menjen le a nap a te haragoddal, mert tudta, hogy emberből vagyunk, ítélkezni, haragudni is fogunk, de legalább este bocsássunk meg mindent!