A vérvétel világnapja

2016.05.14 11:32

A vérvétel világnapja

 

Május 12. Ma reggel vérvételen voltam, és legnagyobb megdöbbenésemre az asszisztensnő teljesen ki volt akadva. Már a kettővel előttem soron lévő hölgy is sokáig benn volt nála, s amikor kijött, láttuk, hogy több helyen leragasztotta a karját, vagyis nem találta el a vénáját. Ám ezt ráfoghattuk volna arra, hogy nem volt vénája. Utána egy idős bácsika következett, de ő sem járt jobban. Végre rám került a sor. A kedves nővérnek látszó megkérdezte:

- Sokan vannak még?

- Igen.

- Miért, mi történt, mi van ma, jutalmat osztogatnak azért, hogy a háziorvos vérvételre küldjön mindenkit? Ma van a vérvétel világnapja? – kérdezte feldúltan.

- Nekem a cukor és a léphiány miatt amúgy is háromhavonta esedékes lenne, ezzel szemben egy évben maximum kétszer jövök. – feleltem.

– Áhá, és a vénáit otthon hagyta? – tapintotta meg a karom.

– Ilyenek vannak. – sajnálkoztam.

– Ivott ma eleget?

– Ittam és még hoztam is magammal.

– Pedig nem ivott, nincs vénája! – állította. Vajon miért nem hiszi el, hogy ittam? Azért, mert ő képtelen kitapintani? Aztán nagy nehezen beleszúrta a tűt, rátette a csövet, és alig jött a vér, de szerencsére csak megtelt. Viszont volt még egy fiola, de abba már abszolút nem jött a vér.

– Látja, nem ivott, mert nem jön a vére! – állította. Aztán, hogy legyen elég anyag, az előző üvegcséből öntött át a másodikba. Fura „de javu” élményem támadt. Az év elején már jártam ott vérvételen, akkor egy sokkal rutinosabb asszisztens vette le a vért. Ám szóról szóra ugyanezt kérdezte tőlem. Felmerült bennem, hogy kizárólag engem találnak el ezzel, vagy másokat, sőt mindenkit megtisztelnek a standard „Miért, mi történt, mi van ma, jutalmat osztogatnak azért, hogy a háziorvos vérvételre küldjön mindenkit? Ma van a vérvétel világnapja?” - szlogennel? Nyílván senki sem szúrattatja magát fölöslegesen, és a háziorvos sem ad beutalókat csak úgy, mindenféle blikkre. Tudom, kevés az asszisztens ráadásul ő nem is tud vért venni, de rám fogta, hogy nem ittam semmit, pedig nem igaz, éjjel is iszom és reggel direkt ittam vizet.